Adventurers’ League — приключения для 5 редакции

adventurers_870x275[1]

На этой странице представлены существующие переводы приключений, выпускавшихся по 5 редакции в рамках Adventurer’s League.

Приключения объединены в сезоны.

Каждый из сезонов сопровождался одним и более большими приключениями, которых хватало на рост с первого по, по крайней мере, 6й уровень, однако эти большие приключения происходили в другом регионе и сыграть их все одной партией может быть сложно по этой причине, хотя официально не запрещалось. Как правило, вступительные части (1-4 уровень) этих приключений позволялось играть в виде специальных сессий — Encounters. Здесь они не приводятся.

Также выпускались специальные приключения, задуманные для игры на конвентах — Epics, здесь они не приводятся, поскольку для домашних сессий слабо применимы.

Последний, наиболее многочисленный, тип приключений, а именно Expeditions, как раз и приведен здесь.

В последующих приключениях может использоваться информация или предметы, найденные в предыдущих, однако любое из приключений может быть сыграно независимо.

СЕЗОН 1: ТИРАНИЯ ДРАКОНОВ

СКАЧАТЬ АЛЬМАНАХ ОДНИМ ФАЙЛОМ

Название Уровни Время, часы Ссылка на перевод
DDHC-HotDQ Hoard of the Dragon Queen Lvl: 1-7 Hardcover LINK
Тирания Драконов — эпическая история, изложенная в двух приключениях, начинающаяся событиями, описанными в приключении «Клад Королевы Драконов» и завершающаяся приключением «Восстание Тиамат». Клад Королевы Драконов рассчитан на группу персонажей 1го уровня, которые по окончанию этого приключения получат 7й или даже 8й уровень. Приключение рассчитано на партию из четырех персонажей.
DDHC-RoT Rise of Tiamat Lvl: 8-15 Hardcover LINK
Перевод приключения The Rise of Tiamat по пятой редакции для уровней 8-15. Приключение происходит в Forgotten Realms и является продолжением приключения Hoard of the Dragon Queen — Клад Королевы Драконов (перевод также доступен на этом сайте).
DDEX1-1 Defiance in Phlan Lvl: 1-2 1ч (5 приключений по часу каждое) LINK
Культ Дракона пришёл во Флан, островок беззакония на Лунном море. В такой обстановке, когда местные власти не могут остановить культ, другим группировкам — Арфистам, Ордену Перчатки, Изумрудному Анклаву, Альянсу Лордов и даже Жентариму — придётся сорвать зловещие планы. Присоединитесь к сражению, приняв участие в одной из пяти разных миссий, нацеленных против культа. Вводное приключение для персонажей 1 уровня.
DDEX1-2 Secrets of Sokol Keep Lvl: 1-4

LINK
Прошли десятилетия с тех пор, как крепость Сокол была возвращена, и небольшой гарнизон был размещен там вместе с маяком, помогающим кораблям. Теперь маяк потух и гарнизон исчез. Во Флане ходят слухи, что под крепостью было обнаружено что-то древнее, со времён более ранних, нежели те, когда жрецы Тира построили небольшую крепость. Раскройте тайны крепости Сокол! Приключение для персонажей 1-4 уровней.
DDEX1-3 Shadow on the Moonsea

Lvl: 1-4

LINK

Жизнь у Лунного Моря не легка. Бандиты, пираты и жестокие лорды правят этими землями, угрожая тем, кто пытается жить здесь честно. Нынче, новая напасть рыщет в этих водах: Корабль-призрак атакует небольшие прибрежные деревни, оставляя своих жертв шепчущими о «глазе драколича». Присоединяйтесь к приключению и узнайте правду, скрывающуюся за этой угрозой! Приключение для персонажей 1-4 уровней.
DDEX1-4 Dues for the Dead Lvl: 1-4 LINK
В течение долгих лет Орден Тихого Савана заботился о мертвых на Валингенском кладбище, обеспечивая вечный отдых усопшим. Теперь их покой был потревожен некромантом, ищущим ключ к реактивации Пруда Сияния. Приключение для персонажей 1-4 уровней.
DDEX1-5 The Courting of Fire Lvl: 1-4 LINK
Культист-изгнанник и его приспешники-кобольды были замечены ведущими поиски давно забытых руин в Горах Драконьего Шпиля. По слухам, он ищет драгоценный подарок для живущего там ужасного дракона. Что он этим хочет достичь — неясно, но добра жителям Флана это явно не принесет. Приключение для персонажей 1-4 уровней.
DDEX1-6 The Scroll Thief Lvl: 1-4 LINK
Площадь Школяра — относительно тихий уголок Флана, но серия загадочных краж обеспокоила глав различных школ в этом районе. Обращения глав к Черному Кулаку остались без ответа, и Лорд-Мудрец Флана решает обратиться к тебе и тебе подобным, чтобы привести к ответственности тех, кто стоит за этими преступлениями. Приключение для персонажей 1-4 уровней.
DDEX1-7 Drums in the Marsh

Lvl: 1-4

LINK

Последние несколько ночей, в ветре, дующем с Сумеречных Топей, слышатся барабаны. Каждое утро с близлежащих ферм кто-то пропадает, остаются лишь плохо различимые следы когтей, ведущие в топи. Сможете ли вы помочь найти пропавших и свершить правосудие над похитителями. Приключение для персонажей 1го–4го уровня.
DDEX1-8 Tales Trees Tell Lvl: 1-4

LINK

Несмотря на шаткий альянс, заключенный с эльфами Трпещущего Леса, они не станут терпеть вторжений, особенно от людей из окрестностей Флана. Недавний поход плотника в лес мог создать дипломатический конфликт. Сможете ли вы помочь найти его и задобрить эльфов? Приключение для героев 1-4 уровней.
DDEX1-9 Outlaws of the Iron Route Lvl: 1-4 LINK
Железный Путь, важная торговая дорога к востоку от Флана, стала жертвой нападений конкурирующих банд. Изгнанный офицер Черного Кулака командует отрядом превратившихся в бандитов наемников, а таинственная драконорожденная колдунья стоит во главе вопиющих дикарей с севера. В их войне за контроль над торговым путем страдают оргабляемые торговцы, а заодно и Флан, которому недостает привозимых ими товаров. Приключенцам предстоит нанести ответный удар и вновь открыть жизненно важную дорогу. Приключение для персонажей 1-4 уровней.
DDEX1-10 Tyranny in Phlan Lvl: 5-10 LINK
Изувеченная Злоба пришёл. Будущее Киноварного Трона и жизни обитателей Флана находятся под угрозой. Культ Дракона торжествует, а Черный Кулак бессилен в борьбе с ним. Как фракции города отреагируют на эту угрозу? Выстоит ли Флан на этот раз? Первая Часть Под Изумрудными Когтями.
4-часовое приключение для персонажей 5-10 уровня.
DDEX1-11 Dark Pyramid of Sorcerer’s Isle

Lvl: 5-10

8ч (два 4-часовых слота)

LINK

Давно заброшенная пирамида на Острове Колдуна с недавних пор испускает магическую энергию, искривляющую существ и земли вокруг себя. Культ Дракона и Красные Волшебники Тэя заметили это, и теперь вы должны не допустить, чтобы эта сила, чем бы она ни была, попала к ним в руки. Приключение для персонажей с 5 по 10 уровни.
DDEX1-12 Raiders of the Twilight Marsh

Lvl: 5-10

LINK

В Сумеречных Топях были обнаружены сокровища черного дракона и там есть тайны, которые интересуют фракции. Дракон мародерствует по деревням и сокровища остались без охраны. Самое время ограбить его логово! Приключение для персонажей с 5 по 10 уровень.
DDEX1-13 Pool of Radiance Resurgent Lvl: 5-10 LINK
Ворганшаракс правит Фланом, используя Культ Дракона для расширения своего пагубного влияния. Но зелёный дракон стремится получить нечто большее, нежели контроль над осажденным городом. Его цель — абсолютная сила находится буквально у него под носом. Сумеет ли он восстановить Пруд Сияния и подняться на более высокую социальную ступеньку среди сородичей?

Данное приключение является продолжением DDEX1-10 «Тирания во Флане» и второй частью цикла «Под Изумрудными Когтями».

DDEX1-14 Escape from Phlan

Lvl: 5-10

LINK

Трое значимых граждан Флана, восставших против тиранического правления дракона, ищут спасения и убежища за Лунным Морем. Сможете ли вы высвободить тех, кто так важен для фракций, пока не станет слишком поздно? Приключение для персонажей 5-10 уровней.

 

СЕЗОН 2: ЭЛЕМЕНТАЛЬНОЕ ЗЛО

Название Уровни Время, часы Ссылка на перевод
DDEX2-1 City of Danger Lvl: 1-2, optimized for 1st 1 ч (включает 5 мини-приключений по 1 часу каждое) LINK
На южных берегах Лунного Моря обитатели Мулмастера влачат существование там, где другие бы давным-давно сдались — в мрачном городе, где неистовствует коррупция, а Церковь Бейна господствует над всеми. В этих пяти коротких ознакомительных приключениях вы пройдетесь по Городу Опасностей, встретитесь с его жителями, посмотрите на достопримечательности и своими глазами удостоверитесь как он получил свое зловещее прозвище. 
DDEX2-2 Embers of Elmwood Lvl: 1-4 4 ч LINK
Брошенный плот вплывает в гавань Мулмастера и несет на себе молодую женщину. В бреду от голода она кажется способна произнести только два слова «огонь и пепел.» Единственной зацепкой о ее личности является витиеватая татуировка. Женщина сошла с ума или происходит что-то скверное?
DDEX2-3 The Drowned Tower Lvl: 5-10 4 ч LINK
Вы повстречались с персонажем, утверждающим, что он является членом Братства Плащей, расследующим необычные инциденты, связанные с некоторыми из его собратьев. Благоразумие жизненно важно, ибо ходят слухи о том, что существует связь между обитателями Башни Тайной Мощи и одним из элементальных культов.
Сможете ли вы раскрыть истину?
DDEX2-4 Mayhem in the Earthspur Mines Lvl: 5-10 4 ч LINK
Испещренные жилами драгоценных пород и камней, Горы Каменного Шпиля на западе давно являются ценным ресурсом для всех, кто может добывать в них руду. Одна из таких шахт прекратила работу, и единственное, что заботит больше, чем просрочка поставок — это судьба Солдатской Братии, отправленной выяснить, что случилось с шахтерами. Хоть шахта и находится в регионе Гор, когда-то контролируемом дварфами затворниками, клан Ладваказар не так дерзок, чтобы нарушать давний мир с Мулмастером. Или все-таки мог бы?
DDEX2-5 Flames of Kythorn Lvl: 1-4 4 ч LINK
Во время летней засухи, по Мулмастеру прокатилась серия поджогов. Обвинения в этих деяниях, как выражение народного недовольства, посыпались на Тэйцев, жителей гетто, буйных матросов, беженцев из Флана и многих других. Сможете ли вы раскрыть эту тайну до того, как город будет охвачен огнём?
DDEX2-6 Breath of the Yellow Rose Lvl: 1-4 4 ч LINK
Монахи Монастыря Жёлтой Розы уже с давнего времени уединялись в своих жилищах на вершине Гор Каменного Шпиля, практикуя свой необычный стиль жизни, который, по слухам, даровал им долголетие. В настоящее время их предписания относительно диет и практики контроля дыхания стали модными среди состоятельных людей в Мулмастере. Но оттого, что некоторые из таких практикующих начали умирать от удушения и голода, прочие начали задаваться вопросом о правильности монастырских предписаний. Просто ли это смертельное невежество, или среди богатых и властных мулмастерцев дуют опасные ветры?
DDEX2-7 Bounty in the Bog Lvl: 1-4 4 ч LINK
The Soldiery has grown weary of dealing with a particularly nettlesome band of miscreants who have holed up in the Flooded Forest to the south. And so, you have been called upon to quell their activities so that trade along the North Road can resume unmolested. However, in so doing, the truth behind their activities reveal that much more than simple banditry is at hand. Will you be able to stop it?
DDEX2-8 Foulness Beneath Mulmaster Lvl: 1-4 4 ч LINK
The sewers beneath Mulmaster have always been dangerous, with countless stories of brigands, murderers, and worse that lurk beneath the streets of the City of Danger. But those stories pale in comparison to a new threat under Mulmaster, one brought to light by a strange and disturbing corpse recently found. It is up to you to learn the terrifying truth of what lurks below.
DDEX2-9 Eye of the Tempest Lvl: 5-10 8 ч, двойная продолжительность LINK
A storm of unparalleled fury has been ravaging the peaks of the Earthspur Mountains for a tenday, and the Monastery of the Yellow Rose sits in its eye for now. Some monks have fled the monastery to the safety of Mulmaster and beseech you to convince their more obstinate brothers to retreat to the city before the eye of the storm shifts, and the monestary is in terrible danger. Can you brave the elements and convince the monks to escape?
DDEX2-10 Cloaks and Shadows Lvl: 1-4 4 ч LINK
The Cloaks of Mulmaster have taken an interest in your progress, and may be looking to sponsor adventurers for future work. You’ve been offered an interview with one of their ranking members at the Theater of the Stars, but you never know what to expect in the City of Danger.
DDEX2-11 Oubliette of Fort Iron Lvl: 1-4 2 ч LINK
When Fort Iron was taken from the duergar who inhabited it, much of their subterranean quarters were never fully explored. An ancient oubliette has been discovered and its contents have disturbed the miners. Can the mine and the miners be saved from the dangers of the Oubliette of Fort Iron?
DDEX2-12 Dark Rites at Fort Dalton Lvl: 1-4 2 ч LINK
Fort Dalton along the River Lis was long ago destroyed. Now rumors tell of foul cults practicing their dark rites within the fort’s ruins. Are the rumors of elemental cults true or are the rumors a cover for some other sinister plot?
DDEX2-13 The Howling Void Lvl: 5-10 4 ч LINK
A bastion of the Cult of the Howling Wind has been located beneath the Monastery of the Yellow Rose in the bowels of the Earthspur Mountains. In order to thwart the cult’s plans for Mulmaster’s destruction, you must delve into the depths and quell the storm within. While their winds still blow, none in Mulmaster are truly safe.
DDEX2-14 The Sword of Selfaril Lvl: 5-10 4 ч LINK
Details: The fabled sword of Selfaril is told to bestow wisdom and power upon whomever wields it, so naturally its discovery has caused quite a stir in Mulmaster. All of this is complicated when a masked benefactor claims to not only know the truth about the blade, but also how it can be used to benefit the oppressed people of Mulmaster. Can it truly change Mulmaster for the better?
DDEX2-15 Black Heart of Vengeance Lvl: 5-10 4 ч LINK
Details: Aleyd Burral, the Risen Hero of Phlan has sounded the call to battle! Intent on retaking her home of Phlan, Aleyd has amassed a surprising amount of support from the citizenry of Phlan, including that of the High Blade himself. But as lofty as her goals might be, the honor-bound warrior seems willing to sacrifice much in her quest—including everything she once stood for.
DDEX2-16 Boltsmelter’s Book Lvl: 1-4 4 ч LINK
A dwarven expedition has stopped in Mulmaster for much-needed supplies. Furgis Boltsmelter, their founder and leader, is looking for some “no questions asked” protection for the duration of his stay in the city. Whatever he is trying to protect may not stay hidden for long. Can you keep his secret treasure out of the wrong hands?

СЕЗОН 3: ЯРОСТЬ ДЕМОНОВ

Название Уровни Время, часы Ссылка на перевод
DDEX3-1 Загнанные в Хиллсфаре Lvl: 1-2, optimized for 1st 1 ч (включает 5 мини-приключений по 1 часу каждое) LINK
In the village of Elventree, near the oppressive city of Hillsfar, a recent string of strange occurrences has the locals on edge. The factions have gathered here on the borders of the forest of Cormanthor to determine what’s happening. Is this the machinations of Hillsfar, or something more?
DDEX3-2 Оковы крови Lvl: 1-4 4 ч LINK
The Red Plumes have increased patrols in the region surrounding Hillsfar, and a string of disappearances has followed in their wake. Naturally, this has roused the suspicion of the factions. Join your factions and find out the truth behind the missing farmers.
DDEX3-3 The Occupation of Szith Morcane Lvl: 5-10 4 ч LINK
Agents of the fire giants of Maerimydra, a city in the Underdark, have overtaken the drow outpost of Szith Morcane. The factions seek out adventurers to free the outpost’s leaders for questioning on the giants’ activities. Can you extricate them before it’s too late?  .
DDEX3-4 It’s All in the Blood Lvl: 11-16 8 ч LINK
Rumors of faceless demonic creatures have been steadily rising in the Hillsfar region, and it is said that far below the surface of Faerun, nestled in the bowels of the underdark, ancient terrors are stirring.  The imperiled drow of Szith Morcaine have extended an intriguing offer, but can the drow be trusted, and for how long?
DDEX3-5 Bane of the Tradeways Lvl: 1-4 2 ч LINK
Times are hard in the Hillsfar countryside, especially for those of non-human ancestry. Unscrupulous merchants in league with the hated Red Plumes bleed local farmers and artisans dry. Perhaps some of those loot-laden caravans coming and going from Hillsfar could use a bit of liberation?
DDEX3-6 Нет случайных совпадений Lvl: 1-4 2 ч LINK
Some of the hamlets outlying Hillsfar have been struck by an odd malady. Rumor has it a traveling carnival visited those hamlets before the disease struck. Does coincidence not equal causation or is something sinister afoot?
DDEX3-7 Герольд луны Lvl: 5-10 4 ч LINK
Elanil Elassidil, an elf bard of no small legacy, has put out a call for trustworthy agents.  It is time, it seems, for a quietly hidden piece of elven history to become known to the world.  Meira Faerenduil, lost knight of Myth Drannor, has been discovered, and must be brought back to civilization.
DDEX3-8 The Malady of Elventree Lvl: 5-10 4 ч LINK
An escaped duergar slave stumbles into the village of Elventree. With her she brings a malady that grips the small settlement in a bout of madness that seems unshakable. Can you find the source of the madness and save yourself and the village’s inhabitants?
DDEX3-9 The Waydown Lvl: 5-10 4 ч LINK
The recent discovery of an entrance to the Underdark has set local leaders on edge. In a display of initiative, the First Lord of Hillsfar has ordered the construction of defensive structures surrounding what locals have begun to call “The Waydown.”  You have been charged with escorting an emissary back to his home in the Underdark without alerting the Red Plumes.
DDEX3-10 Quelling the Horde Lvl: 1-4 4 ч LINK
The Red Plumes have increased patrols in the region surrounding Hillsfar, and a string of disappearances has followed in their wake. Naturally, this has roused the suspicion of the factions. Join your factions and find out the truth behind the missing farmers.
DDEX3-11 The Quest for Sporedome Lvl: 5-10 2 ч LINK
In the search for allies in the Underdark, you are called upon to travel through the recently opened Waydown sinkhole to find the lost myconid colony of Sporedome. It is said that they once cultivated a strain of mushrooms that could protect one from falling into madness. Can this be the cure for the rapidly spreading onslaught of insanity?
DDEX3-12 Hillsfar Reclaimed Lvl: 1-4 2 ч LINK
The time has come to fight back against Hillsfar. Elanil Elassidil tasks you with uncovering valuable information to be used in a strike against the leader of Hillsfar, First Lord Torin Nomerthal himself. The only problem is that what you need is protected within the walls of the city. Part One of Six Knives for Torin Nomerthal.
DDEX3-13 Writhing in the Dark Lvl: 5-10 2 ч LINK
An unexpected envoy arrives in Sporedome and offers to give aid against the fire giants of Maerimydra, if you are willing to help his people with a small problem.
DDEX3-14 Death on the Wall Lvl: 1-4 2 ч LINK
First Lord Torin Nomerthal and several his advisors will be leaving Hillsfar to inspect the Wall with only a small contingent of Red Plumes. The chance to strike is now! Part Two of Six Knives for Torin Nomerthal.
DDEX3-15 Szith Morcane Unbound Lvl: 5-10 4 ч LINK
With allies gained from denizens of the Underdark, the former drown enclave of Szith Morcane is on the precipice of being retaken. During the battle for Szith Morcane, secrets of the drow community are revealed. What will you do with this knowledge, and how will it affect the outcome of the conflict?
DDEX3-16 Assault on Maerimydra Lvl: 11-16 8 ч LINK
With allies gained from denizens of the Underdark, the former drown enclave of Szith Morcane is on the precipice of being retaken. During the battle for Szith Morcane, secrets of the drow community are revealed. What will you do with this knowledge, and how will it affect the outcome of the conflict?

СЕЗОН 4: МАСТИ ТУМАНОВ

Название Уровни Время, часы Ссылка на перевод
DDAL4-1 Suits of the Mists Lvl: 1-2 1 ч (включает 5 мини-приключений по 1-2 часу каждое) LINK
Странные дела творятся на побережье Лунного моря. Фракции призывают всех желающих расследовать загадочные события, происходящие в окрестностях города Флан. Во тьме слышится шепот, а в тумане, рыщут невидимые и ужасные твари. Этот туман разделяет наш мир и другой, гораздо более жуткий. Нужно сдернуть покров с тайн, пока не стало слишком поздно!
DDAL4-2 The Beast Lvl: 1-4 2 ч LINK
Что-то странное творится в Дрожащем лесу. Настолько странное, что даже эльфы Зеленого дома покинули свое поселение, чтобы искать помощи у новых соседей. Но их истории о загадочном звере не нашли сочувствия, особенно среди вистани, которых эльфы обвиняют в своих бедах. Вам предстоит снова вернуться в Дрожащий лес, чтобы узнать страшную правду!
DDAL4-3 The Executioner Lvl: 1-4 2 ч LINK
Местные распускают слухи о появлении древней реликвии в отдалённой фермерской деревне. Ваша группа точно будет не одна искать её, но можете ли вы себе позволить не преуспеть в этой миссии? И почему они не оставят её себе?
DDAL4-4 The Marionette Lvl: 1-4 4 ч LINK
На званном ужине у бургомистра гадалка Вистани подзывает вас по имени и делится тем, что видела в будущем: армию мертвецов, красивую пудреницу и прекрасную, но опасную женщину. Теперь бургомистр хочет знать, почему же вы имеете большее значение, чем он…
DDAL4-5 The Seer Lvl: 1-4 2 ч LINK
Пришло время оставить деревню Орашное позади и исследовать графство Баровию. Но в своём пути вам довелось повстречать необычное племя людей, которым не доверяют прочие обитатели Демиплана Ужаса. Правда ли вистани способны заглядывать в будущее, или это просто трюки и обман?
DDAL4-6 The Ghost Lvl: 1-4 4 ч LINK
Старая ненависть живуча, но иногда необходимо отложить личную неприязнь ради общего блага. Карга Джени Зеленозубая мудра и может оказаться крайне полезной в тех трудностях, что ещё предстоят. Вас ждёт сложное задание, ведь у Темных сил Баровии есть свои глаза и уши повсюду. Могильный взгляд пристально следит за каждым вашим шагом.
DDAL4-7 The Innocent Lvl: 5-10 4 ч LINK
Туманы уводят вас глубже в Глюмповое болото в логово большого зла. Там неживой сын мертвого бога ждет смерти, что постоянно ускользает от него. Дадите ли вы ему покой или осознаете какую роль он играет в том, что грядёт?
DDAL4-8 The Broken One Lvl: 5-10 2 ч LINK
Деревня Орашное погребена зимним снегом и столкнулась с голодом. Неведомый зверь уничтожил скотину, приготовленную для уплаты налога Лорда Страда, и ввергнул деревню в панику и хаос. Сможете ли вы найти монстра и спасти деревню от голода или чего похуже?
DDAL4-9 The Tempter Lvl: 5-10 2 ч LINK
Люди Орашного в отчаянии. Деревня на грани голода и шансы пережить суровую зиму тают. Даже если бы было достаточно еды и припасов, приходит время платить налоги Лорду Страду, а правитель Баровии отговорки вместо платежа не принимает. Бургомистр и другие деревенские недавно узнали о богатом поместье которое может решить обе проблемы. Это искушение, которому он не сможет противостоять. Или сможет?
DDAL4-10 The Artifact Lvl: 5-10 4 ч LINK
The Cloaks of Mulmaster have taken an interest in your progress, and may be looking to sponsor adventurers for future work. You’ve been offered an interview with one of their ranking members at the Theater of the Stars, but you never know what to expect in the City of Danger.
DDAL4-11 The Donjon Lvl: 5-10 4 ч LINK
The village of Oranou is panicked when a group of Bloodhand orcs appear at the edge of the woods. They bring news and an unusual request that reveals a new foe.
DDAL4-12 The Raven Lvl: 5-10 2 ч LINK
The Bloodhand orcs have a prisoner that may hold the answers to the strange goings on and the key to stopping the enemy.

What can you do to convince them to hand the prisoner over?

DDAL4-13 The Horseman Lvl: 5-10 2 ч LINK
An unknown force is inciting the people and creatures of the idyllic Greenhall to commit horrific acts of murder and carnage.

Can the adventurers quell the towering rage of the rampaging Horseman?

DDAL4-14 The Darklord Lvl: 5-10 4 ч LINK
The enemy is revealed, but time short and if you are not successful in your mission to Mount Baratok, love will never die.

СЕЗОН 5: ГРОМ ШТОРМОВОГО КОРОЛЯ

Название Уровни Время, часы Ссылка на перевод
DDAL05-01 Treasures of the Broken Hoard Lvl: 1-2, optimized for 1st 1 ч (включает 5 мини-приключений по 1 часу каждое) LINK
A famous relic hunter seeks adventurers to help her find caches of treasure hidden by the now-defeated followers of the Cult of the Dragon. Her maps and notes may lead the way to great  wealth—or a terrible death. And do other parties have designs on the treasure as well?
DDAL0502 The Black Road Lvl: 1-4 2 ч LINK
Caravans are having a difficult time getting through to Parnast via the Black Road. Organized attacks by orcs and other monstrous humanoids working in concert with one another have folks baffled. Little do they know that an unusually intelligent hill giant, going by the name of Bad Fruul is to blame. SEER has sent her emissary Hsing, to task your group to accompany a caravan with a very special cargo destined for the Shrine of Axes in Parnast, and to figure out who is responsible.
DDAL0503 Uninvited Guests Lvl: 1-4 2 ч LINK
The Shrine of the Axes has been restored and Raggnar Redtooth, who previously conspired with dragon cultists, is trying to restore his reputation in Parnast by sponsoring a feast. There is just one thing he needs, meat for his feast. Game is supposed to be plentiful in the Weathercote Wood, but the townsfolk are all busy with their own work, and the minions of Bad Fruul are still out there causing trouble. What can go wrong on a simple hunt?
DDAL05-04 In Dire Need Lvl: 5-10 2 ч LINK
An expedition of dwarf warriors from Citadel Adbar finds itself isolated and besieged by Ice Spire ogres and their allies. They require immediate relief or they risk being destroyed to a dwarf. SEER has directed you to their location in the hopes that you can rescue the dwarves and save their precious cargo, a tablet bearing secrets of ancient rune magic.
DDAL05-05 A Dish Best Served Cold Lvl: 5-10 2 ч LINK
Stagwick’s long-standing peace with giant-kind is threatened as a patrol of Blood Riders spark a feud with a local tribe of giants. With word of strange activity coming from the Ice Spires, Good King Hartwick can’t be too careful. Can you quench the giants’ thirst for revenge?
DDAL05-06 Beneath the Fetid Chelimber Lvl: 1-4 2 ч LINK
The ruined wizard tower in the Marsh of Chelimber may hold a clue to defeating the super-intelligent hill giant, Bad Fruul, and prevent him troubling the town of Parnast. To find the tower, adventurers must overcome the watery magic of the fetid marsh and discover or clear a route to the ruins of a previously lost tower.
DDAL05-07 Chelimber’s Descent Lvl: 1-4 2 ч LINK
Deep in the Marsh of Chelimber lie the ruins of a great wizard’s tower. SEER has received ntelligence, which she imparts via her emissary Hsing, that deep beneath the marsh in the mains of an old tower is knowledge of older magics. This could be just what Parnast needs to resist the onslaught of Bad Fruul and his armies!
DDAL0508 Durlag’s Tower Lvl: 11-16 4 ч LINK
East of Beregost, nestled in the outskirts of the Wood of Sharp Teeth, Durlag’s Tower has intrigued and yet stymied adventurers for decades. Stuffed full of mechanical traps and arcane wards, and rumored to be inhabited by fiends, very few have managed to extract any REAL treasure from the former home of Durlag Trollkiller. However, a powerful item in the ancient fight against the giants is said to be housed there, and the cloud giant Baron Rajiram has committed significant resources toward recovering it. After a pleasant tea in her garden, SEER calls upon you to beat him there and put a stop to his efforts!
DDAL05-09 Durlag’s Tomb Lvl: 11-16 4 ч LINK
East of Beregost, nestled in the outskirts of the Wood of Sharp Teeth, Durlag’s Tower has intrigued and yet stymied adventurers for decades. Stuffed full of mechanical traps and arcane wards, and rumored to be inhabited by fiends, very few have managed to extract any REAL treasure from the former home of Durlag Trollkiller. However, a powerful item in the ancient fight against the giants is said to be housed there, and the cloud giant Baron Rajiram has committed significant resources toward recovering it. After a pleasant tea in her garden, SEER calls upon you to beat him there and put a stop to his efforts! Part of 2 of 2.
DDAL05-10 Giant Diplomacy Lvl: 1-4 2 ч LINK
SEER has learned of an attempt to intimidate Gralm, an ettin, and his followers into joining Bad Fruul’s army. HSING comes forth to communicate that she wants you to see if you can find some way to either insure Gralm remains neutral, or to encourage the creature to challenge Bad Fruul to single combat in the hopes that he might wrest control of the hill giant’s forces and turn them back from Parnast.
DDAL05-11 Forgotten Traditions Lvl: 5-10 4 ч LINK
The origin of runes has long been lost to the majority of sages and wizards, save those with giant blood. However, with the shattering of the Ordning, the magic of runes has once again emerged into the Realms. Adventurers must delve into a ruined complex beneath the Spine of the World, suspected by SEER to be the birthplace of that arcane tradition.
DDAL05-12 Bad Business in Parnast Lvl: 1-4 2 ч LINK
Bad Fruul and his minions have been threatening to overtake the town of Parnast for some time, and intelligence provided by SEER (via HSING) confirms that an attack is imminent. Despite this, the town is at risk from within as internal politics threaten to tear it apart. It is up to adventurers to resolve the infighting in Parnast and prepare the town for the hill giant’s onslaught.
DDAL05-13 Jarl Rising Lvl: 5-10 4 ч LINK
The frost giants of the Ice Mountains have long held to the belief that a great Jarl will one day step forward to unite the families as Konung (king). With the Ordning shattered, Jarl Ryndölg believes that if he can locate Hartkiller’s Horn, a legendary artifact among giant-kind, he could be the one. He may very well have found what he is looking for. A great clarion call has echoed across the Hartsvale for two days, and the giants are all marching north, has Ryndölg done just that?
DDAL05-14 Reeducation Lvl: 11-16 4 ч LINK
HSING bears foul news: SEER has been captured. While exploring the ruins of Ulcaster in search of knowledge pertaining to runes (or perhaps even how to create them), they were separated and now the pseudodragon fears the worst. Without SEER’s guidance, the efforts of the assembled factions in these recent events may all be for naught!
DDAL05-15 Reclamation Lvl: 11-16 4 ч LINK
SEER has been rescued along with Ulcaster, the infamous Archmage that founded a wizard’s school that is now in ruins in the foot hills of The Cloud Peaks. However, while leaving to get the two to safety a cloud ship arrived, unloading a shipload of pirates on the ruins. SEER knows what they are after and needs the heroes to stop them and their leader.
DDAL05-16 Parnast Under Siege Lvl: 1-4 4 ч LINK
Despite the adventurers’ best efforts, more creatures joined under Bad Fruul’s banner. No longer content to simply attack caravans or isolated homesteads, the hill giant warlord descends upon Parnast at the head of a great force of humanoids. SEER warns the adventurers (directly now) in time to rally the town and prepare defenses, but a heroic effort is required to break the siege.
DDAL05-17 Hartkiller’s Horn Lvl: 5-10 4 ч LINK
Claiming to possess Hartkiller’s Horn, Ryndölg makes his move to take control of the Hartsvale. The non-giant residents have been pressed to declare their allegiance or be destroyed. Do they swear fealty to Jarl Ryndölg, or is there another option? Is there another contender to the throne? Sometimes the best choices can be the most dangerous
DDAL05-18 The Mysterious Isle Lvl: 17-20 4 ч LINK
Baron Rajiram’s forces have secured the Nelanther Isles and have scoured the Sword Coast for treasures. Now they have begun to explore a mysterious island that recently just popped into existence nearby. SEER seems to believe that an aboleth artifact is their goal. It is up to the adventurers, in competition with the baron, as well as aboleths, the Kraken Society, and the mysterious caretaker of the island, to locate the Eye of Xxiphu and avert catastrophic disaster.
DDAL05-19 The Eye of Xxiphu Lvl: 17-20 4 ч LINK
Baron Rajiram’s forces have secured the Nelanther Isles and have scoured the Sword Coast for treasures. Now they have begun to explore a mysterious island that recently just popped into existence nearby. SEER seems to believe that an aboleth artifact is their goal. It is up to the adventurers, in competition with the baron, as well as aboleths, the Kraken Society, and the mysterious caretaker of the island, to locate the Eye of Xxiphu and avert catastrophic disaster.

СЕЗОН 5: ИСТОРИИ ИЗ ЗИЯЮЩЕГО ПОРТАЛА

Название Уровни Время, часы Ссылка на перевод
DDAL06-01 A Thousand Tiny Deaths Lvl: 1-4 2 ч LINK
The promises of glory and the chance of riches draws you to Blasingdell, a small village nearthe infamous Stone Tooth. Within the rocky mountain lay the dwarven stronghold Khundrukarand the fabled Forge of Fury, to which a chance encounter provides you with the location of ahither-to unknown entrance. Are you brave enough to explore this mystery? Will it lead you to wealth or to your doom?
DDEX3-2 The Redemption of Kelvan Lvl: 5-10 2 ч LINK
A strange, foreign wizard calling himself Kelvan has appeared at the same time a mountain materializes out of thin air. He asks you to recover the Gloomblade from a Netherese ruin in order to help him with his research into this strange new mountain.
DDEX3-3 Crypt of the Death Giants Lvl: 17-20 2 ч LINK
A magical storm builds over the Anauroch desert bringing portents of death and destruction to Faerûn. Giants imbued with the power of death itself threaten to permanently destroy the giant Ordning and small folk in their wake. Can you stop these unnatural giants and those that seek to control them?